Ten artykuł został przygotowany we współpracy z topinternet.pl
Jeśli instalujesz nowy klakson, musisz upewnić się, że okablowanie jest prawidłowo podłączone. Oprócz podłączenia klaksonu pod napięcie, należy sprawdzić połączenie z masą samochodu. Złe połączenie może spowodować, że klakson nie będzie działał lub będzie wydawał klikający dźwięk.
Jeśli masz problemy z ustaleniem, jak podłączyć klakson, możesz uzyskać pomoc z instrukcji obsługi samochodu. Instrukcje te będą zawierały informacje o obwodzie i powiedzą Ci, która strona klaksonu jest masą. Możesz również użyć sprawdzacza ciągłości, aby dowiedzieć się, czy przewód klaksonu jest podłączony prawidłowo.
Jeśli musisz przetestować zasilanie klaksonu, możesz podłączyć przewód zworowy pomiędzy ujemną stroną klaksonu a ujemnym zaciskiem akumulatora. Upewnij się, że schowałeś przewód ujemny, gdy pracujesz nad innymi elementami elektrycznymi. Pozwoli to zminimalizować ryzyko zwarcia przewodu dodatniego klaksonu.
Innym sposobem sprawdzenia zasilania klaksonu jest podłączenie multimetru do złącza klaksonu. Upewnij się, że multimetr ma jedno gniazdo wejściowe w każdym z pinów. Ustaw multimetr na pomiar prądu stałego o napięciu 12 V. Kiedy będziesz gotowy, włóż przewody miernika do zacisków (-) i (+) klaksonu. Po uzyskaniu prawidłowych odczytów, klakson powinien działać.
Aby lepiej zrozumieć, jak okablować klakson, możesz sięgnąć po schemat elektryczny podwójnego przekaźnika klaksonu. Jeśli nie masz instrukcji obsługi, możesz poszukać bezpłatnych przewodników napraw online. Na stronie internetowej firmy AutoZone znajduje się kilka darmowych modeli.
Jeśli Twój klakson nie działa, być może uda Ci się sprawić, że problem zniknie na własną rękę. Zaleca się jednak, aby zabrać samochód do profesjonalnego mechanika, jeśli podejrzewasz poważniejszy problem.
Na przykład, jeśli próbujesz podłączyć przewód dodatni klaksonu do zacisku dodatniego klaksonu, będziesz musiał zdjąć złącze ze wspornika montażowego klaksonu. Użyj noża lub śrubokręta, aby wykonać odpowiednie cięcie. Następnie owiń przewód niewielką ilością taśmy elektrycznej.
Będąc w samochodzie, możesz spróbować przekręcić przełącznik klaksonu. Jeśli nie reaguje, to znaczy, że jest problem z przełącznikiem. Być może trzeba będzie go wymienić.
Jeśli pracujesz z klaksonem z rynku wtórnego, możesz podłączyć go do źródła zasilania samochodu, wykonując domowej roboty bezpiecznikową zworę. Użyj przewodu o przekroju 16 i dwóch zacisków. Podłącz zaciski do zacisków (+) i (-) klaksonu, a zaciski do dodatnich i ujemnych biegunów akumulatora. Nie używaj linki do zwarcia, ponieważ może to spowodować głośne trąbienie klaksonu.
Na koniec, jeśli przełącznik klaksonu nie działa, być może trzeba go wymienić. Klaksony nie służą tylko do jazdy; są również ostrzeżeniem dla innych kierowców. Mogą one podlegać mandatom, więc warto upewnić się, że są w dobrym stanie.