Jak podłączyć klakson do akumulatora

Jak podłączyć klakson do akumulatora

Jeśli zauważasz, że klakson Twojego samochodu nie działa, może to być znak, że musisz naprawić lub wymienić klakson. Istnieje wiele powodów, dla których Twój klakson może nie działać. Jednak jedną z najczęstszych przyczyn jest rdza. Chociaż możesz nie być w stanie całkowicie naprawić zardzewiałego klaksonu, możesz go wymienić na nowy.

Jeśli Twój klakson ma przełącznik, możesz łatwo sprawdzić, czy działa. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić jest sprawdzenie bezpiecznika. Jeśli bezpiecznik jest przepalony, powinieneś wymienić go na nowy bezpiecznik o tej samej wielkości.

Aby upewnić się, że klakson nie sprawia kłopotów, należy również sprawdzić połączenia. Na przykład, jeśli zauważysz, że przewody dodatni i ujemny nie stykają się, musisz podłączyć klakson do akumulatora. Robi się to za pomocą zworki. Następnie należy odłączyć przewód zworki. Po podłączeniu klaksonu do dodatniego bieguna akumulatora, można spróbować go nagłośnić. Kiedy klakson zabrzmi, będziesz w stanie określić, czy przewody są podłączone prawidłowo.

Innym powodem, dla którego Twój klakson może nie działać jest uszkodzenie przekaźnika. Przekaźnik to elektroniczny przełącznik. Jego zadaniem jest zakończenie obwodu do klaksonu, gdy przycisk jest wciśnięty. Zazwyczaj przekaźnik znajduje się w pobliżu akumulatora. Jeśli masz obwód zainstalowany prawidłowo, będzie w stanie podtrzymać klakson przez rozsądną ilość czasu.

Innym powodem, dla którego Twój klakson może nie działać, jest zwarcie. Jest to spowodowane przerwaniem połączenia między klaksonem a okablowaniem klaksonu. Za pomocą miernika ciągłości można sprawdzić ciągłość pomiędzy przewodami klaksonu a dodatnim i ujemnym biegunem akumulatora. Można również sprawdzić klakson pod kątem napięcia.

Innym typem klaksonu jest klakson wykorzystujący dwa zaciski. Te klaksony są trochę mylące, ponieważ mogą być połączone w dowolnym kierunku. Większość tych klaksonów ma czerwone (+) i czarne (+) oznaczenia, wskazujące prawidłową polaryzację. Można je nabyć w większości sklepów z częściami samochodowymi.

Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć testera obwodów, możesz użyć multimetru cyfrowego do sprawdzenia połączeń. Podłącz przewody do bolca złącza klaksonu (-) i do ujemnego bieguna akumulatora. Upewnij się, że multimetr jest ustawiony w pozycji Ohm. Idealnie, twój miernik powinien pokazać odczyt numeryczny.

Klaksony wykorzystujące przekaźnik nie są łatwe do przetestowania za pomocą multimetru. Jednakże, jeśli jesteś kompetentnym majsterkowiczem, możesz wykonać to zadanie samodzielnie. Podłączając klakson do akumulatora należy zachować środki ostrożności, np. użyć przewodu o odpowiedniej grubości. Jeśli użyjesz zbyt cienkiego drutu, możesz uzyskać pożar.

Klaksony są zwykle uziemione poprzez metalową karoserię pojazdu. Jeśli połączenie klaksonu z masą nie działa, powinieneś wyczyścić połączenie za pomocą szczotki drucianej i sody oczyszczonej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *