Jeśli planujesz rozruch skokowy samochodu, bardzo ważne jest, abyś wiedział, jak podłączyć klemy. Niewykonanie tego zadania może doprowadzić do porażenia prądem, a nawet pożaru pod maską. Klemy to elementy, które utrzymują akumulator w miejscu. Są one zazwyczaj wykonane z winylu lub izolowane. Bardzo ważne jest, aby oczyścić je przed zamocowaniem. Pomoże to zapewnić bezpieczeństwo osobie, która wykonuje pracę.
Najpierw musisz zdjąć plastikową osłonę. Wtedy będzie można zobaczyć słupki, które zawierają ujemny ładunek akumulatora. Powierzchnie współpracujące tych słupków muszą być wolne od korozji. Aby oczyścić te słupki, należy użyć szczotki drucianej. Po wyczyszczeniu należy je rozjaśnić za pomocą płótna szmerglowego.
Następnie należy podłączyć kable dodatnie i ujemne. Kable te mają żółty lub czerwony przewód, który jest oznaczony znakiem plusa lub minusa. W przypadku zacisku dodatniego, podłącz koniec czerwonego kabla do dodatniego (+) słupa na akumulatorze. Upewnij się, że koniec czerwonego kabla nie dotyka karoserii samochodu. Nie należy również dotykać zacisku ujemnego.
Na koniec trzeba będzie podłączyć zacisk masy. Ten zacisk jest najbardziej istotny z trzech, ponieważ może być używany jako źródło uziemienia podczas procesu jump-start. Należy jednak pamiętać, że ten zacisk powinien być podłączony ostatni, ponieważ może tworzyć iskry lub zwarcie innych samochodów.
Kiedy skończysz ten krok, będziesz musiał odłączyć czarny i czerwony kabel. Zanim to zrobisz, powinieneś dokładnie sprawdzić połączenia między tymi dwoma kablami. Niektóre złącza kabli mogą się poluzować, ponieważ siedziały przez długi czas. Dlatego najlepiej upewnić się, że są one mocno dokręcone. Jeśli nie są, należy zatrzymać samochód i ponownie podłączyć kable.
Użycie odpowiedniego zestawu jump-start jest niezbędne do ponownego uruchomienia pojazdu. Powinien on być wyposażony w przewody wolne od rdzy i mieć dobre złącza. Ponadto, należy być przygotowanym na założenie izolowanych rękawic roboczych. Jeśli akumulator wymaga wymiany, należy postępować zgodnie z tymi samymi wytycznymi dotyczącymi wyjmowania i wymiany akumulatora.
Samochody wyposażone są w różne rodzaje akumulatorów. Są takie, które znajdują się pod maską pojazdu, pod tylnym siedzeniem lub w komorze silnika. Akumulatory mogą ważyć od 40 do 60 kilogramów. W najgorszym momencie może zabraknąć w nich soku. Martwy akumulator może spowodować zapalenie się oparów wodoru po włączeniu zapłonu. Choć zdarza się to rzadko, stanowi potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Kiedy używasz zestawu jump-start, powinieneś pamiętać, aby najpierw odłączyć ujemny terminal. Zaciski ujemne są zazwyczaj czarne. Należy również upewnić się, że metalowe części silnika są wolne od złomu lub innego materiału powodującego korozję. Podobnie, nigdy nie należy dotykać akumulatora pod napięciem ani niczego, co jest do niego uziemione.