Klakson samochodowy wykorzystuje energię elektryczną do wytwarzania dźwięku, gdy poruszają się metalowe membrany klaksonu. Jest on używany jako środek komunikacji z innymi kierowcami i pieszymi. Jednakże, jeśli klakson nie działa może być niebezpieczne i może być nawet bilet, jeśli jesteś złapany jazdy z klaksonem awarii. Aby naprawić klakson, należy sprawdzić okablowanie, aby upewnić się, że jest podłączony prawidłowo.
Klaksony są najczęstszymi elementami w pojazdach i zazwyczaj są okablowane na dwa sposoby. Pierwsza metoda polega na użyciu przewodu zworki. Drugą opcją jest podłączenie klaksonu do masy. Ta opcja jest rzadziej stosowana, ale może być bezpieczniejsza. Podczas instalacji klaksonu należy pamiętać o sprawdzeniu połączeń z przekaźnikiem, akumulatorem i samym klaksonem. Jeśli połączenia są wadliwe, należy wymienić klakson.
Klakson może być użytecznym sposobem ostrzegania pieszych i innych kierowców o zbliżającym się niebezpieczeństwie. Wiele klaksonów ma konstrukcję z dwoma końcówkami, co pozwala na łączenie ich w obu kierunkach. Są one również dostępne w wersjach z pojedynczymi końcówkami. Mają one własną polaryzację i są podłączane do przekaźnika w określonej kolejności.
Przed połączeniem klaksonu z przekaźnikiem należy najpierw odłączyć przewód klaksonu i wyjąć akumulator. Następnie musisz ustalić, czy masz zasilanie 12 V. Możesz to sprawdzić za pomocą testera ciągłości. Używając sprzętu testowego, powinieneś stwierdzić, że przewód ma ciągłość z zaciskami na przekaźniku. Po ustaleniu, że tak, należy podłączyć przewód klaksonu do przekaźnika.
Przekaźnik klaksonu to przełącznik elektryczny, który kontroluje moc obwodu klaksonu. Przekaźniki są używane do kontroli mocy dla wielu systemów, takich jak silnik rozrusznika i wentylator chłodnicy. Ogólnie rzecz biorąc, są one oceniane na 30A i 80A, ale istnieją większe z wyższymi amperami. Na przykład, zestaw przekaźników klaksonu Eastern Beaver jest przeznaczony do uzupełnienia obwodów zasilania i masy.
Czteropinowy przekaźnik klaksonu jest najłatwiejszy w instalacji. Do połączenia przewodu klaksonu z przekaźnikiem wymagany jest przewód o przekroju 10 mm. Wymagane jest również złącze bezlutowe. W przekaźniku czteropinowym, przewód klaksonu łączy się z zaciskiem 87 przekaźnika, a przewód bezpiecznika z zaciskiem 30 przekaźnika. Istnieją również złącza bezlutowe do podłączenia prądu 12 V.
Na kierownicy znajduje się przycisk klaksonu. Jest on zazwyczaj uziemiony przez pojedynczy przewód. Podczas gdy przycisk klaksonu nie dostarcza 12V do klaksonu, może być przydatny do przeniesienia napięcia na przełącznik klaksonu. Innym sposobem wykorzystania przycisku klaksonu jest wysłanie energii z akumulatora bezpośrednio do urządzenia. Alternatywnie, można rozdzielić połączenie ujemne, aby połączyć klaksony.
Przekaźniki klaksonowe mogą być stosowane w wielu różnych systemach sterowania. Są one istotnym elementem obwodu klaksonu, bez niego klakson nie będzie działał.