Z przyjemnością dzielimy się materiałem, który powstał dzięki współpracy z hdekameron.pl
Jeśli chodzi o kierunkowskazy, nowa generacja technologii LED otworzyła przed projektantami świat możliwości. Diody LED są mniejsze, mocniejsze i mają długą żywotność, co czyni je opłacalną opcją dla kierunkowskazów. A jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na nowy zestaw kierunkowskazów LED, nadal możesz dostosować możliwości sygnalizacyjne swojego motocykla, instalując niektóre z bardziej przystępnych zamienników na rynku.
Pierwszym krokiem w okablowaniu nowego zestawu kierunkowskazów jest odłączenie zespołu kierunkowskazów stockowych od skutera. Można to zrobić za pomocą narzędzia do ściągania izolacji. Jeśli oryginalny kierunkowskaz nie ma złącza, można użyć gwintowanej tulei lub spawanego ślimaka. Po usunięciu starego zespołu sygnału, następnym krokiem jest przylutowanie nowych przewodów do istniejących przewodów. Musisz to zrobić w odpowiednim kierunku, czyli od lewej strony ramy do prawej.
Po zakończeniu okablowania możesz użyć małego wspornika, aby zamontować swój nowy kierunkowskaz. Aby uniknąć spawania, możesz użyć śruby uderzeniowej. Ta opcja jest idealna, jeśli nie musisz usuwać żadnych części z ramy.
Następnie musisz określić najlepszą polaryzację dla Twojego kierunkowskazu. Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz, aby twoje kierunkowskazy świeciły w obu kierunkach. Polaryzacja powinna być przetestowana przed rozpoczęciem procesu instalacji.
W zależności od rodzaju lampki sygnalizacyjnej, którą planujesz użyć, możesz wybrać pomiędzy konfiguracją dwu- lub trzyprzewodową. Użycie trzech przewodów ułatwi obsługę kierunkowskazu jako światła do jazdy, gdy nie jest on aktywny. Istnieje również kilka sposobów na podłączenie świateł w układzie polarnym dodatnim lub polarnym ujemnym.
Jednym ze sposobów jest zastosowanie specjalnego przekaźnika flashera LED niezależnego od obciążenia. Ma on bardzo długą żywotność, oszczędza kłopotów z przerabianiem przewodów w motocyklu i jest znacznie tańszy niż nowy kierunkowskaz. Drugim rozwiązaniem jest użycie FET lub przekaźnika do przełączania pomiędzy trybami.
Na koniec musisz dodać bezpiecznik 5A pomiędzy splotem baterii a przetwornicą DC-DC. Zapobiegnie to rozebraniu BMSa na części.
Aby uzyskać wygodniejszą alternatywę, możesz kupić zestaw kierunkowskazów LED i uchwyt. Są one zaprojektowane tak, aby pasowały do głowicy śruby z potrójnym zaciskiem. Musisz jednak upewnić się, że prawidłowo dokręcisz śruby.
Chociaż istnieje wiele rzeczy do rozważenia przed zainstalowaniem nowego zestawu kierunkowskazów, jedną z najważniejszych jest upewnienie się, że okablowanie jest bezpieczne. Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować kosztowną odpowiedzialnością. Ponadto, nieużywanie kierunkowskazów może narazić Cię na mandaty karne. Jako motocyklista nie możesz sobie pozwolić na ignorowanie tego kluczowego elementu bezpieczeństwa.
Choć może się to wydawać prostym zadaniem, powinieneś zawsze sprawdzać okablowanie pod kątem luźnych połączeń lub innych potencjalnych problemów. Dzięki temu Twój skuter będzie bezpieczny od ewentualnych wypadków.