Jeśli twój piec nie włącza się, lub silnik dmuchawy robi szum, to kondensator może być martwy. Ważne jest, aby sprawdzić kondensator na uszkodzenia przed próbą wymiany. Wadliwe kondensatory mogą spowodować zatrzymanie pracy pieca, a nawet jego przegrzanie. Jest to nie tylko irytujące dla Twojej rodziny, ale może również zagrozić Twojej wygodzie i bezpieczeństwu.
Istnieje wiele sposobów, aby przetestować kondensator. Możesz użyć woltomierza lub multimetru. Bądź jednak ostrożny, gdy to robisz. Jeśli nie wiesz co robisz, możesz spowodować więcej szkód niż pożytku. Na przykład, można uszkodzić przewody kondensatora, lub uruchomić wyłącznik. Przed próbą testowania kondensatora, upewnij się, że wyłączyć zasilanie jednostki skraplającej, lub handler powietrza.
Kondensator jest bateria-jak urządzenie, które przechowuje energię elektryczną. Aby działać prawidłowo, kondensator musi być w zakresie, który jest wystarczająco duży, aby zapewnić wystarczającą moc do silnika dmuchawy. To jest powód, dla którego musisz wybrać odpowiedni rozmiar do pracy. Aby być bezpiecznym, upewnij się, że masz kondensator w zakresie od 1 do 100-farad. Napięcie znamionowe Twojego silnika również powinno się zgadzać.
Kondensatory są używane w różnych urządzeniach elektrycznych. Może nie są pierwszą rzeczą, o której myślisz, ale mogą być całkiem użyteczne. Mogą przechowywać dużo energii elektrycznej i rozładowywać ją w tempie sześćdziesięciu razy na sekundę. Mogą być nazywane wieloma różnymi rzeczami, takimi jak kondensator startowy, kondensator biegowy lub kondensator do pieca.
Najważniejszym elementem każdego kondensatora jest napięcie znamionowe kondensatora. Niektóre kondensatory mają napięcie znamionowe 4,0 mfd, co jest odpowiednikiem baterii 9 V. Nie jest to jednak szczególnie wysokie napięcie. Tak więc, nie jest mądry, aby kupić 4,0 mfd kondensator, gdy twój silnik jest tylko 7,5 mfd.
Istnieje kilka różnych rodzajów kondensatorów, a wszystkie mają różne funkcje. Jednym z bardziej popularnych typów kondensatorów jest „czapka startowa”. Są one zazwyczaj spotykane na pompach ciepła i jednostkach klimatyzacji. Są one przeznaczone do przechowywania niewielkiej ilości energii i wysyłania jej do silnika. Niestety, często nie jest możliwe wysłanie wystarczająco silnego impulsu do silnika.
Innym typem kondensatora jest „run cap”. W przeciwieństwie do kondensatora startowego, służą one do utrzymania stałego napięcia zasilającego silnik, tak aby mógł on pracować z pełną prędkością. Ogólnie rzecz biorąc, „run” cap ma kształt puszki. Zazwyczaj nasadka „run” jest podłączona do zacisku pracy silnika lub do gorącego zacisku po stronie obciążenia stycznika.
Kilka innych wspólnych typów kondensatorów obejmuje kondensator dla wentylatora. Podobnie jak wentylator, kondensator dla silnika dmuchawy będzie również wymagał całkowitego odłączenia od źródła zasilania, więc należy zachować ostrożność.