Jak podłączyć kompresor do silnika

Jak podłączyć kompresor do silnika

Istnieje wiele różnych elementów składających się na układ sprężarki. Główne elementy to zespół sprężarki, sterownik i elementy sterujące. Każdy komponent ma swoją własną funkcję, więc należy zachować ostrożność przy wyborze jednostki do danego zastosowania. Sprężarka to urządzenie, które spręża powietrze do określonej objętości, zwykle 1/10 lub 1/15 jego pierwotnej objętości. Jest używany w różnych zastosowaniach. Niektóre z nich są zasilane silnikiem hydraulicznym, podczas gdy inne są napędzane przez turbinę gazową lub parową. Zazwyczaj wybranym napędem jest silnik elektryczny.

Do napędu sprężarki można użyć stałego koła pasowego, sprzęgła lub koła zamachowego. W przypadku napędu z kołem zamachowym można również użyć paska. W zależności od rodzaju sprężarki, do smarowania urządzenia możesz użyć glikolu poliolowego lub oleju PAG. Smaru powinno być co najmniej pół uncji, aby pomóc w utrzymaniu płynnej pracy urządzenia.

Silnik lub napęd używany do zasilania sprężarki jest zazwyczaj silnikiem elektrycznym napędzanym prądem zmiennym. Tego typu silniki są niezwykle wydajne i zapewniają duże wartości momentu obrotowego. Zazwyczaj są one podłączone do rozrusznika silnika. Wybór sterownika zależy od wymagań dotyczących momentu obrotowego i prędkości, z jaką ma pracować sprężarka.

Optymalne obroty są krytyczne dla stabilności sprężarki. Inteligentne urządzenie, które monitoruje wydajność silnika i odpowiednio dostosowuje jego prędkość, może zaoszczędzić na paliwie i utrzymać płynną pracę. Taki system jest zwykle sterowany przez interfejs HMI. Podobnie, zawór sterujący połączony z rurą wylotową sprężarki pomaga zapobiegać przepięciom.

System zasilania FEAD jest podobny do napędu pasowego, ale napędzane koło pasowe o mniejszej średnicy pozwala na dopasowanie systemu do potrzeb klienta. Dobrym wyborem jest również stycznik lub przełącznik elektromagnetyczny. Chociaż jest to nieco bardziej skomplikowane, może być łatwiejsze do zaprojektowania.

Innym systemem jest wysoki wirnik, lub N2. Wysoki wirnik jest podobny do sprężarki odśrodkowej, z tym że obraca się na wale drążonym. W przeciwieństwie jednak do sprężarki odśrodkowej, wysoki wirnik stosowany jest w silniku z turbodoładowaniem, gdzie sprężarka połączona jest z turbiną poprzez wał drążony. Zastosowanie wysokiego wirnika może poprawić efektywność sprężania sprężarki.

Kilka przedsiębiorstw polega na sprężarkach, w tym producenci samochodów, firmy przemysłowe i placówki medyczne. Sprężarki są w stanie zapewnić gaz pod wysokim ciśnieniem, który jest niezbędny do chłodzenia elementów silnika i wtłaczania tlenu do atmosfery. Pomimo stosunkowo niewielkich rozmiarów, maszyny te są często ciężkie. Jeśli instalujesz sprężarkę klimatyzacji, możesz chcieć zainstalować system paska wtórnego i napinacza. Możesz również użyć elastycznego przepustu, aby zamontować sprężarkę do silnika.

W przypadku bardziej zaawansowanych systemów klimatyzacji możesz zastosować sprężarkę śrubową. W przeciwieństwie do odśrodkowej, przepływ powietrza w sprężarce śrubowej ma kształt stożka. Często stosuje się przekładnię zwiększającą prędkość obrotową, aby wygenerować wysokie obroty urządzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *